Jaar: 2022
Klant: Elektrolock
Elektrolock is in de afgelopen jaren snel gegroeid en waren klaar voor een rebranding. Ze vielen niet op tegenover de concurrentie en wilde dit veranderen door middel van branding, maar wel op een manier waarop ze nog steeds zakelijk en strak overkwamen.
Onderzoek
Het bedrijf had zelf al het soort pagina’s dat zij wilden hebben en aan de hand daarvan is een actieplan gemaakt ter planning. Om eerst bekend te worden met het bedrijf is een mindmap gemaakt. Hierin werd duidelijk wie zij zijn en naar welke doelgroep zij zich richten.
Het grootste probleem voor ze was het hebben van een unieke uitstraling, hierom is een concurrentieanalyse gedaan waarin de concurrentie werd vergeleken met hun huidige branding. Hier kwam uit dat de website van Elektrolock meer diende als informatie website dan als overtuigingde website om contact te zoeken. Verder waren er weinig concurrenten die in hetzelfde zijn gespecialiseerd als Elektrolock.
Ontwerp
De online branding (logo, briefpapier, visitekaartjes) waren voor het ontwerpproces van de website al ontwikkelt. Aan deze stijl is ook gehouden bij de website door het maken van een styleguide. Ook is een moodboard gemaakt van website elementen om de unieke factor visueel terug te laten komen.
Aan de hand van deze informatie zijn schetsen gemaakt en uitgewerkt tot hi-fi prototype. Op dit prototype is feedback ontvangen van een interaction designer en Elektrolock zelf. Zij vonden het eerste ontwerp nog te strak en minimalistisch waarop een tweede versie is gemaakt die dynamischer is. Deze was positief ontvangen.